Google Reviews verzamelen via Mobalize

Google reviews zijn een belangrijke onderdeel voor een onderneming om lokaal succesvol te zijn

Image

Reviews

Dit zijn drie belangrijke redenen om vandaag te starten met het verzamelen van reviews.

Wil je weten hoe tevreden jouw klanten zijn? Begin dan direct met Mobalize Reviews.

Betrouwbaarheid

Goede reviews zijn belangrijk voor een positieve uitstraling van jouw bedrijf. Het eerste wat nieuwe klanten, die je bedrijf nog niet kennen, lezen zijn vaak de reviews van andere klanten.

Online zichtbaarheid

Reviews van je klanten zijn een van de factoren om hoger te komen in lokale zoekresultaten, bijvoorbeeld in Google Maps.

Retentie

Klanten die een goede review achter hebben gelaten zijn meer geneigd om weer terug te komen en jouw bedrijf ook aan te bevelen buiten Google.

Google My Business

Google Mijn Bedrijf

Voor een bedrijf is het van essentieel belang om een Google Mijn Bedrijfsvermelding te hebben. Heb je al een Google Mijn Bedrijf? Top!

Heb je nog geen Google Mijn bedrijf? Claim deze dan direct. Wanneer je op de de naam of merk van je bedrijf zoekt, staat in het resultaat: "Ben je eigenaar van dit bedrijf?"

Google My Business

Afspraken link

Een belangrijk advies is om het Google Mijn Bedrijf account zo volledig mogelijk in te vullen. Google kan dan zoveel mogelijk informatie over je bedrijf aan gebruikers tonen. Denk aan openingstijden, foto's maar ook virtuele rondleidingen en COVID-19 informatie.

Wat ook niet onbelangrijk is, is om je Mobalize afspraken link toe te voegen! Klanten kunnen dan direct een afspraak maken.

Waarom zijn reviews belangrijk?

Volgens een recent onderzoek van Capterra, gaven slechts 0,5% van de respondenten aan nooit beoordelingen te lezen voor het kopen van producten of diensten. 25% Leest ALTIJD de reviews van andere klanten.

Reviews zijn dus een belangrijk onderdeel om succesvol te zijn. Je klanten zijn dus op zoek naar houvast, zekerheid en controle en gebruiken daarvoor reviews van andere consumenten.

50% Van de consumenten leest en vertrouwt op online reviews. Waarom? Verschillende beoordelingen belichten verschillende aspecten van je product of de dienst. Door meer reviews te verzamelen, geef je je klanten de kans een betrouwbaar beeld te vormen over je bedrijf en product of dienst.

image
Hoger in lokale zoekresultaten

Daarnaast is er nog een groot voordeel van het genereren van reviews. Wanneer je minimaal 5 reviews op jouw Google Mijn Bedrijf-pagina ontvangen hebt, worden de sterren vertoond in de lokale zoekresultaten. Hierdoor krijg je extra betrouwbaarheid en autoriteit binnen je branche.

Hoe verzamel ik effectief Google reviews?

Dit kan vanaf nu eenvoudig via Mobalize.

 

 
  1. 1

    Zoek je Google Mijn Bedrijf review URL op.

    Google heeft de review URL al voor je klaar gezet. Deze is makkelijk op te halen.

  2. 2

    Review mail aanpassen

    Pas in Mobalize de tekst van de review mail aan of gebruik het sjabloon dat wij al voor je klaar hebben gezet.

  3. 3

    Reviews instellen

    Wij sturen automatisch review mails als de afspraak is geweest. Het is dus belangrijk dat je alle afspraken via Mobalize bijhoudt. Je kunt per afspraak of klant aangeven geen review mail te sturen.

  4. 4

    Reageer op je reviews

    Check regelmatig je reviews en beantwoord elke review! Zo mis je nooit een review en laat je prospects zien hoe betrokken je bedrijf is.

image

SEO voordelen door Google-recensies?

Geen garanties maar dit zegt Google zelf.

“Het aantal Google-recensies en de score worden meegenomen bij de rangschikking van lokale zoekresultaten. Hoe meer recensies en positieve beoordelingen, hoe beter de positie van een bedrijf waarschijnlijk is in de lokale zoekresultaten.”

Relevantie, afstand en prominentie

Andere factoren zijn relevantie, afstand en prominentie. Zorg dus voor zo veel mogelijk goede reviews. En vul je bedrijfsinformatie volledig in via Google Mijn Bedrijf! Hierdoor verhoog je de kans op een betere positie in de lokale zoekresultaten.

Betrokkenheid

Verder is het belangrijk om op elke beoordeling - dus ook op de positieve beoordelingen - te reageren. Zo laat je aan prospects zien dat je betrokken bent met je klanten. En de klanten die de moeite hebben genomen om je te reviewen zullen eerder geneigd zijn om nog een keer je product of dienst te kopen.

Top foto door Jake Davies via Unsplash Hoger in lokale zoekresultaten foto door Henry Perks via Unsplash Onderste foto door You X Ventures via Unsplash